Whimsical Art Journal with Ink Art Designs

 Hello,

 

Aujourd'hui une page très naïve dans mon Art Journal, j'aime beaucoup ce style et les tampons Rubber Dance s'y prête à la perfection, retrouvez les sur la boutique Ink art Designs

Today a whimsical page in my Art Journal, I really like this style and the Rubber Dance stamps lend themselves perfectly to it, find them on the Ink art Designs store.

 


 

 

Pas à pas

How to do

 


 

Je fais d'abord mon fond avec de l'encre Distress bleue, rose et mauve sur la partie du haut et vaporise un peu d'eau.


I start by making the background with blue, pink and purple Distress inks on the top part and spray some water.


Je continue sur le bas avec une encre Distress vert anis et peu d'eau. J'utilise le pochoir TCW923 Celestial Sun avec de la pâte de texture blanche.


I continue on the bottom with a Lime green Distress ink and a little water. I use  TCW923 Celestial Sun stencil with some white texture paste.

 


 

Je fais la même chose sur le bas de la page avec le pochoir TCW743 Crazy Waves.

 I do the same on the bottom of the page with TCW743 Crazy Waves stencil.

 


J'utilise de la peinture aquarelle pour colorier la pâte de texture.

I use watercolor paints to color the texture paste.

 


Je tamponne les petites maisons du set Rubber Dance Textured Houses et les colorie à l'aquarelle avant de les découper. 

 I stamp the little houses from the Rubber Dance Textured Houses set and color them with watercolors before cutting them out.

 


Je tamponne également le set Rubber Dance "What a girl want" que je colorie aussi avec de l'aquarelle et que je découpe.


I also stamp the Rubber Dance "What a girl want" set which I also color with watercolor and cut out.

 

 

  Je colle les maisons.

I adhere the houses.

 



 Je colle les autres tampons découpés. Je rajoute le titre et je tamponne les petites étoiles, fleurs et gouttes.

 I adhere the other cut-out stamps. I add the title and I stamp the little stars, flowers and drops.

 


 

Voici le résultat!

Here the result!

    Retrouvez tous les merveilleux set de tampons sur Ink Art Designs et plein de magnifiques idées sur le blog. J'espère que ce pas à pas vous aura inspiré!

Find all the wonderful stamps set on Ink Art Designs and lots of great ideas on the blog. I hope this step by step will have inspired you!

Un grand merci à mon amie Dot et sa merveilleuse boutique Ink Art Designs!
A big thank you to my friend Dot and her wonderful shop Ink Art Designs!

Merci de votre visite.
Thanks for visiting.

Marie-Christine
Design Team

 

Commentaires

  1. Hi Marie-Christine. I love how whimsical this art journal page is. All the extra little pieces in the Rubber Dance sets are heaps of fun.
    Dot x
    Ink Art Designs

    RépondreSupprimer

Enregistrer un commentaire