"A Magic World" Art Journal with Ink Art Designs

 Hello,

Aujourd'hui, je vais vous présenter une création pour Ink Art Designs avec des tampons Rubber Dance, Art by Marlene ainsi que du collage avec Dina Wakley. Vous trouverez tout cela sur la boutique Ink Art Designs.

Today I'm going to present you a creation for Ink Art Designs with Rubber Dance stamps, Art by Marlene as well as collage with Dina Wakley. You will find all of this on the Ink Art Designs store.


***THE INK ART DESIGNS PROVIDED ME SOME PRODUCTS TO CREATE THIS PROJECT.THE OPINIONS I SHARE ARE SOLELY MY OWN.***




Tutorial



Je choisis de travailler dans mon Art Journal aux pages noires. Je commence par un fond blanc au gesso et je rajoute de la peinture acrylique dessus après séchage. Ici, du rose, blanc et jaune.

I choose to work in my Art Journal with black pages. I start with a white background with gesso and add acrylic paints to it after drying. Here, pink, white and yellow.



Je sélectionne ce visage dans le Mixed Media collective Dina Wakley.

I select this face in Dina Wakley Collage Collective.



Je Découpe le visage et le colle sur le coté gauche du Art Journal.

I cut out the face and glue it on the left side of the Art Journal.



Je sélectionne également ces fleurs, que je découpe et colle sur l'autre coté.

I also select these flowers, which I cut and glue on the other side.



Je fais du doodling en copiant sur l'original avec un marker noir.

I draw doodling by copying the original with a black marker.



Je rajoute un peu de couleurs près du visage avec des crayons gelatos.

I add a little color near the face with gelatos pencils.


s

Je tamponne des petits coeurs et étoiles sur le visage avec les tampons Art By Marlene et Rubber Dance.

I stamp some little hearts and stars with Art By Marlene and Rubber Dance Stamps.




Je tamponne les maisons avec le set de tampons Art By Marlene "Mystical City", je le colorie avec de la peinture aquarelle , le découpe et le colle sur la page.

I stamp the houses with the Art By Marlene "Mystical City" stamp set, I color it with watercolor paint, cut it out and glue it on the page.



Je rajoute quelques motifs avec un pochoir TCW et de la pâte texture noire.

I add some patterns with a TCW Stencil and some black texture paste.



Je tamponne les oiseaux Rubber Dance et les colorie à l'aquarelle. je les découpe et les colle sur la page.

I stamp the Rubber Dance birds and color them in watercolors. I cut them out and glue them on the page.



Voici le résultat!

Here, the result!

 Retrouvez tous les merveilleux set de tampons sur Ink Art Designs et plein de magnifiques idées sur le blog. J'espère que ce pas à pas vous aura inspiré!

Find all the wonderful stamps set on Ink Art Designs and lots of great ideas on the blog. I hope this step by step will have inspired you!

Un grand merci à mon amie Dot et sa merveilleuse boutique Ink Art Designs!
A big thank you to my friend Dot and her wonderful shop Ink Art Designs!

Merci de votre visite.
Thanks for visiting.

Marie-Christine

Design Team

Commentaires

  1. WOW! A truly inspiring art journal page Marie-Christine. I have just ordered some more Collage Collectives - it looks like I'll have to grab one for myself lol.
    Dot x
    Ink Art Designs

    RépondreSupprimer

Enregistrer un commentaire